جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۲ دی ۱۷, یکشنبه

آتنا حاجی‌محمدی: در «پلیس امنیت» ناامن‌ترین حالت ممکن را تجربه کردم


 آتنا حاجی محمدی، دختر محسن حاجی محمدی، زندانی سیاسی، در مطلبی اختصاصی برای صدای آمریکا تجربه‌اش از برخورد «پلیس امنیت اخلاقی» با او را روایت کرده است.

خانم حاجی محمدی در ابتدای این روایت نوشته است که چهارشنبه ٢٢ آذر حدود سه ماه پس از بازداشت پدرش، برای بازپس‌گرفتن تمام وسایل پدر از جمله لپ‌تاپ خودش که از شب بازداشت پدرش توسط ماموران برده شده بود، به پلیس امنیت پایگاه پنجم مراجعه کرد.

به گفته خانم حاجی محمدی، کارشکنی ماموران جمهوری اسلامی و خودداری آنها از پس دادن وسایل شخصی پدرش در حالی بود که بازپرس نامه بازپس دادن آنها را داده بود.

او در این مطلب اختصاصی برای صدای آمریکا تصریح کرده که محتویات لپ‌تاپش «فقط مربوط به درس و اون رشته خودم بود و عکس های شخصی و خانوادگی.»

او که همراه مادرش به پایگاه پنجم رفته بود، متوجه می‌شود لپ‌تاپش در شرایطی بسیار بد و بدون کیف و شارژر است که بلافاصله به آن اعتراض می‌کند.

پس از اعتراض خانم حاجی محمدی، ماموران کیف حاوی مدارک پدرش را هم پس می‌دهند که پس از درخواست او برای پس دادن شارژر، یکی از ماموران «فحش‌های ناموسی» به او می‌دهد.

با اصرار خانم حاجی محمدی، ماموران نهایتا شارژر لپ‌تاپش را هم به او پس می‌دهند اما پس از آن، همان شخص فحاش به او «حمله» می‌کند.

خانم حاجی محمدی درباره تجربه خود نوشته که در این وضعیت دست‌ها و پاهایش می‌لرزید و «متاسفانه در پلیس امنیت، ناامن‌ترین حالت را تجربه کرد.»

او به یاد دارد که در جواب یکی از مامورانی که در شب بازداشت پدرش هم به خانه‌شان یورش برده بود، گفته است: « دنیا دار مکافاته؛ می‌چرخه عیب نداره.»

خانم حاجی محمدی نوشته که بلافاصله پس از بازپس‌گرفتن لپ‌تاپش، بدون هیچ دلیلی او را بازداشت کرده‌اند و دست‌بند زده‌اند و پس از فحاشی‌ها، تهدیدها، و فشار روانی مضاعف او را مجبور به امضای چهار پنج صفحه کرده‌اند که در آن به «فحاشی» به ماموران اعتراف کرده و اینکه «دارای بیماری فلان و زیر نظر پزشک فلان و به شماره نظام پزشکی فلان» است و خودش اظهار ندامت کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی، بر خلاف گفته‌های خانواده مهسا (ژینا) امینی و بدون ارائه هیچ مدرکی، بارها مدعی شده‌اند که «مرگ» مهسا در بازداشت گشت ارشاد به دلیل «بیماری زمینه‌ای» او بوده است.

در مقابل، منتقدان می‌گویند جمهوری اسلامی در تلاش برای اثبات این ادعای خلاف واقع، اقدام به کشتن صدها شهروند ایرانی از جمله زنان و کودکان و زخمی و بازداشت کردن هزاران تن دیگر کرد.

پیشتر نیز عاطفه تابش، خواهرزاده آقای حاجی‌محمدی، به صدای آمریکا گفت که در دادگاه که روز دوشنبه ۱۳ آذر برگزار شد به دایی او گفته‌اند که به دو تا پنج سال زندان محکوم خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت و احضار دو روزنامه‌نگار در قزوین و تهران با اتهام «نشر اکاذیب» در فضای مجازی

  حسام عابدی‌ها، روزنامه‌نگار، به دلیل گزارش درباره یک کلاهبرداری بزرگ در قزوین و انتقاد از مسئولان قضایی بازداشت و حسن عباسی، روزنامه‌نگار ...