جستجوی این وبلاگ

۱۴۰۲ بهمن ۴, چهارشنبه

واکنش‌ها به اعدام محمد قبادلو؛ قتل فراقضایی و جنایت است؛ خامنه‌ای باید پاسخگو باشد


قوه قضاییه جمهوری اسلامی سحرگاه سه‌شنبه سوم بهمن محمد قبادلو، معترض ۲۳ ساله را که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران بازداشت شده بود، در زندان قزل‌حصار استان البرز اعدام کرد. این اقدام واکنش‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت.

محمود امیری مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران در واکنش به اعدام محمد قبادلو در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «اعدام قبادلو بر اساس قوانین بین‌المللی و حتی قوانین جمهوری‌اسلامی غیرقانونی‌ است و یک قتل فراقضایی محسوب ‌می‌شود. علی خامنه‌ای و قوه قضاییه نظام فاسد جمهوری‌اسلامی باید در قبال این جنایت پاسخگو باشند!»

تصاویری از سوگواری خانواده محمد قبادلو در مقابل زندان قزل‌حصار، دقایقی پس از اعدام فرزندشان منتشر شده است.

در این ویدئو یک زن خطاب به مأموران زندان می‌گویند: «بچه من را شما کشتید. او به خاطر همه شما جوان‌ها به خیابان رفت.»

فریادهای خانواده محمد قبادلو در مقابل زندان قزل‌حصار دقایقی پس از اعدام فرزندشان
  • Auto
  • 360p
  • 240p
  • 480p
  • 720p
  • 1080p

No media source currently available

0:000:200:00
 دانلود 

امیرحسین میراسماعیلی، روزنامه‌نگار، به نقل از منابع حاضر در مقابل زندان قزل‌حصار در شبکه‌ اجتماعی ایکس نوشته که نیروهای «یگان ویژه» در بیرون از زندان قزل‌حصار «مردم و حتی اعضای خانواده محمد» قبادلو را «کتک می‌زنند و بازداشت می‌کنند.»

به گفته او، مأموران «با تفنگ ساچمه‌ای» مردم و خانواده قبادلو را «می‌زنند.»

در واکنش به اعدام این جوان معترض، کیانوش سنجری، روزنامه‌نگار ساکن ایران، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز صبح پس از پخش اذان محمد قبادلو را اعدام‌ کردند، همان طور که صدها معترض و مخالف دیگر جمهوری اسلامی را در خیابان‌ها کشتند.»

به گفته سنجری، «تا وقتی دادگاه انقلاب بر پا است، آن انقلاب منحوس هنوز تثبیت نشده. محمد همانند مجیدرضا بچه‌های با غیرت و با شرف این سرزمین بودند که جلوی ظلم ایستادند.»

همچنین، هدیه کیمیایی، روزنامه‌نگار نیز تأکید کرد که «جمهوری اسلامی محمد قبادلو‌ را با پرونده‌سازی‌ و اتهام‌های‌ دروغی‌ن بعد از یک سال که در زندان نگه داشته بود، به قتل رساند‌.»

محمد قبادلو از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری سال گذشته در ایران، بود که به «افساد فی‌الأرض» از طریق «اقدام گسترده علیه مأموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ منجر به کشته شدن استوار فرید کرم‌پور و مجروح شدن پنج مأمور پلیس» متهم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازداشت و احضار دو روزنامه‌نگار در قزوین و تهران با اتهام «نشر اکاذیب» در فضای مجازی

  حسام عابدی‌ها، روزنامه‌نگار، به دلیل گزارش درباره یک کلاهبرداری بزرگ در قزوین و انتقاد از مسئولان قضایی بازداشت و حسن عباسی، روزنامه‌نگار ...